Tuesday, July 8, 2008

Kandang Kambingku

Assalamulaikum kepada semua Sahabat Penternakan Kambinggg....
Mula-mula tulis kat kotak chating tu, pahtu sambung kat sini plak......

Untuk pengetahuan semua, design kandang ini dibuat oleh saya sendiri pada mulanya, tetapi malangnya desing asal itu telah hilang. Pahtu isteri saye telah buat lakaran baru semasa ketiadaan saya dan seterusnya beri kat tukang yang kebetulannya datang masa saye takde kat rumah. Tukang yang buat ni pun memang takde pengalaman langsung buat kandang kambing, so mereka pergi laa survey kandang2 kambing kat area selangor ni dan belajar cara membuatnya. Saya sangat berterima kasih kepada tukang ini kerana sanggup membuiat kandang kambing saya ini walaupun tidak mengikut plan yang dibuat oleh isteri saya itu.

Oleh kerana kenaikan harga minyak, kos membuat kandang telah meningkat sebanyak 50%. Ini telah membuatkan bajet saya telah banyak lari. Ingat dulu nak start belajar dengan 20 ekor kambing dulu, tapi sekarang ni tak tau lagi berapa, bergantung sepenuhnya kepada bajet yang ada.

Tapi walauapapun yang terjadi, saya tidak akan sekali-kali berputus asa dan akan sentiasa terus berusaha demi mencapai kejayaan dalam bidang penternakan kambing ini. Sokongan daripada rakan-rakan penternak sekalian amat saya hargai.

Sekian, Terima Kasih.

0 comments:

blogger templates | Make Money Online